Kundeprocesser

Kunderejsen og kommercielle processer - og det de kræver

Kunderejsen er ét forløb for kunden. Den skal hænge sammen på tværs af alle kontaktpunkter - uanset om de er digitale eller ej.

Sådan skal det også fungerer internt på tværs af afdelinger og teams. Derfor er jeres kundeprocesser vigtige.

Ikke kun for kundens skyld, men også jeres egen:

Effektive kundeprocesser skaber ikke kun bedre kundeoplevelser og resultater men også større effektivitet og arbejdsglæde.

Måske kender du problemet?

  • Den digitale del af kunderejsen fungere godt, men det halter med offline delen.
  • Samarbejdet mellem Salg, Marketing og Kundeservice er tungt.
  • Alle bakker ikke op om at levere den rigtige kundeoplevelse.
  • Kunderne er tilfredse i de enkelte kontaktpunkter, men den samlet tilfredshed ikke i top.
  • Den ene afdelings aktiviteter hænger ikke sammen med de andres tiltag.
  • I er enige om målet, men ikke om vejen.

Gode kundeoplevelser og resultater handler ikke kun om de enkelte kontaktpunkter og aktiviteter.

Tænk på hele jeres kommercielle indsats som et orkester: Det lyder nu engang bedst, når alle spiller i takt. Men det kommer sjældent af sig selv.

Vi hjælper med at udvikle effektive kundeprocesser til glæde for jeres kunde og forretning.

Kundeprocesser er rygraden i kunderejsen og det daglige arbejde.

Mange virksomheder fokuserer kun på de eksterne tiltag. De glemmer, at gode kundeoplevelser og resultater er afhængige af det interne ’økosystem’ – de kommercielle processer, en klar organisation og de rigtige it-løsninger.

Aktiviteter og kundekontakt skal synkroniseres med kundernes forventninger og ’rejse’. Og synkroniseres internt på tværs af afdelinger og teams, og på tværs af digitale og 'offline' kontaktpunkter.

Men det skal også være effektivt. Det kræver uddelegering, så detailkoordinering undgås. Og det kræver klare rammer for roller og ansvar og enighed om ’mål og midler’.

Vi hjælper med at udvikle kommercielle processer, der:

  • Skaber bedre kundeoplevelser og resultater.
  • Sikrer sammenhæng på tvær.
  • Sikrer et let og gnidningsløst samarbejde internt.
  • Er effektive så I sparer tid og ressourcer.
  • Er forankret i organisationen, så alle er enige om forløbet og deres egen rolle.

Hvorfor bruge energi på kundeprocesser?

Fordi en systematisk proces frem mod et klart mål skaber gode resultater. Det gør held og tilfældighed sjældent.

Har du et spørgsmål eller en udfordring, du gerne vil vende? Du er velkommen til at kontakte os for en uforpligtende dialog.